Brev:
Allergierstatning og fortsat svær dreng
5. oktober 2015
Alder:
5 mdr.
Allergierstatning og fortsat svær dreng
Hej Helen.
Jeg har en søn på 5 mdr(6 uger præmatur), som de sidste 3,5 måned har været svær. Græder meget, sover dårligt, vil ikke sove selv, har mange opvågninger, ca hvert 10 min, og skal vugges i søvn på arm.
Vi har på spædbørnspsyk fået at vide at han har noget uro, så det kan være derfor, at han skal skærmes og have så meget hjælp til at sove. Han kan holde til at være vågen ca en time adgangen, den første halvtime er han somregl glad, den sidste halvetime brokker han sig og vil hænge på arm. Derudover var de på spædbørnspsyk meget bekymret for hans gråd, som lød helt hjerteskærende, som om han havde ondt.
Vi er ud fra hans symptomer startet behandling med nexium for silent refluks via egen læge. Det har hjulpet en smule, så han nu kan sove nogle timer i strej om natten, men ikke om dagen. Om natten sover han typisk fra kl 19-20 tiden til kl 23 hvor han får en flaske, så sover han igen til kl 1 hvor han bliver trøstet og puttet igen, så vågner han ved 2 tiden og får en flaske, så sover han on/off, med mange opvågninger ca hvert 10-30 min. Her kommer han på arm et par minutter falder så i søvn og sådan fortsætter det til kl 4.30, her spiser han oftest en halv flaske og sover så til kl 6.30.
Da refluks kan have en sammenhæng med mælkeallergi, har vi forsøgt at starte op med althera. før fik han halv nan sensilac og halv min mælk. Han har været på althera i 4 døgn nu, og har på de 4 dage haft to mørkegrå/grønne afføringen, der lugter, aldeles rædselsfuld, som rådne æg. han gylper mere end vanligt og spiser ikke når så meget, omk 90-10 ml x 8. han vejer 6,2 kg.
Så vi er i tvivl om vi tør fortsætte med allergikosten. Det har ikke givet nogen bedring ift refluksen ellers hans øvrige symptomer.
Med venlig hilsen
Susan
en meget brugt mor