Allergierstatning og fortsat svær dreng

5. oktober 2015

Alder:
5 mdr.

Allergierstatning og fortsat svær dreng

Hej Helen.

Jeg har en søn på 5 mdr(6 uger præmatur), som de sidste 3,5 måned har været svær. Græder meget, sover dårligt, vil ikke sove selv, har mange opvågninger, ca hvert 10 min, og skal vugges i søvn på arm.

Vi har på spædbørnspsyk fået at vide at han har noget uro, så det kan være derfor, at han skal skærmes og have så meget hjælp til at sove. Han kan holde til at være vågen ca en time adgangen, den første halvtime er han somregl glad, den sidste halvetime brokker han sig og vil hænge på arm. Derudover var de på spædbørnspsyk meget bekymret for hans gråd, som lød helt hjerteskærende, som om han havde ondt.

Vi er ud fra hans symptomer startet behandling med nexium for silent refluks via egen læge. Det har hjulpet en smule, så han nu kan sove nogle timer i strej om natten, men ikke om dagen. Om natten sover han typisk fra kl 19-20 tiden til kl 23 hvor han får en ...

Annonce

... flaske, så sover han igen til kl 1 hvor han bliver trøstet og puttet igen, så vågner han ved 2 tiden og får en flaske, så sover han on/off, med mange opvågninger ca hvert 10-30 min. Her kommer han på arm et par minutter falder så i søvn og sådan fortsætter det til kl 4.30, her spiser han oftest en halv flaske og sover så til kl 6.30.

Da refluks kan have en sammenhæng med mælkeallergi, har vi forsøgt at starte op med althera. før fik han halv nan sensilac og halv min mælk. Han har været på althera i 4 døgn nu, og har på de 4 dage haft to mørkegrå/grønne afføringen, der lugter, aldeles rædselsfuld, som rådne æg. han gylper mere end vanligt og spiser ikke når så meget, omk 90-10 ml x 8. han vejer 6,2 kg.
Så vi er i tvivl om vi tør fortsætte med allergikosten. Det har ikke givet nogen bedring ift refluksen ellers hans øvrige symptomer.

Med venlig hilsen

Susan
en meget brugt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder